Anna Życka

Anna Życka

trener, mentor, lektor

BIOS

Z wykształcenia jestem germanistką. Od wielu lat pracuję jako nauczyciel i lektor. Jestem egzaminatorem TELC do poziomu C1, Medizin Deutsch B2/C1 oraz Telc Deutsch B1-B2 Pflege. Współpracuję z OKE Łódź jako Przewodnicząca Zespołu Egzaminacyjnego. Udało mi się w życiu połączyć zawód i pasję. Ale na tym nie koniec. Ciągle się uczę, staram się doskonalić, słucham innych a przede wszystkim w pracy słucham swojego serca i intuicji. Staram się ciągle podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Mediacja społeczna, rodzinna i szkolna oraz Zarządzanie Oświatą. Jestem Trenerem Biznesu – ale moje działania szkoleniowe nie bazują na biznesie a raczej na kadrze nauczycielskiej. Uwielbiam przekazywać swoją wiedzę, dzielić się doświadczeniem. W centrum moich zainteresowań stoi zawsze człowiek i jego potencjał. Praca z ludźmi daje mi energię. Może dlatego właśnie mam jej tak dużo. Staram się być bardzo aktywna – szczególnie w dwóch obszarach: jako nauczyciel i jako trener. Jako nauczyciel wychodzę naprzeciw oczekiwaniom młodzieży i kursantów. Dla nich prowadzę stronę Mein Deutsch na fb oraz organizuję webinary gramatyczne z cyklu Gramatyka Praktyka. Jako trener poruszam kwestie, które wydają mi się bardzo istotne w pracy nauczyciela i lektora. Ostatnio swoją uwagę koncentruję na grupie, procesie grupowym i działaniach nauczyciela – trenera. Zainteresowani tym obszarem nauczyciele mają możliwość uczestniczyć w moich webinarach. Jestem współtwórcą szkoły językowej w centrum Łodzi – EXPERTSCHOOL. W życiu prywatnym jestem mamą Danieli i Karola oraz babcią. Zapraszamy na stronę prelegentki: https://zycka.site123.me/

ABSTRACT

“ODJAZDOWA” lekcja – AUTONOMICZNY uczeń – PEWNY SIEBIE nauczyciel

Celem mojej sesji jest uwrażliwienie nauczycieli na konieczność uwzględnienia autonomii ucznia w planowaniu procesu dydaktycznego oraz wskazanie sposobów, w jaki nauczyciel może i powinien określić ramy autonomii uczniów na lekcji języka obcego. Autonomia w edukacji jest pożądaną alternatywą schematycznego, a więc biegnącego po ściśle określonych torach nauczania i uczenia się. Punktem wyjścia jest zatem pytanie: jakie warunki należy spełnić, aby autonomia miała szansę w polskiej szkole. W celu znalezienia odpowiedzi wskażę różne aspekty procesu uczenia się/nauczania języków obcych. Zwrócę uwagę na sposoby rozwijania autonomii u ucznia oraz wspierania pewności siebie u nauczyciela. Zapraszam 🙂