prof. Piotr Zielonka

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

BIOS

Prof. dr hab. Piotr Zielonka, Katedra Fizyki, Instytut Biologii SGGW. Prowadzi badania naukowe w zakresie ekonomii behawioralnej, psychologii ryzyka oraz nudge – behavioral design. Autor książek: „Giełda i psychologia” oraz „Punkt odniesienia”, redaktor oraz współautor monografii „Large Risks with Low Probabilities”. Współtwórca i kierownik studiów podyplomowych „Psychologia Biznesu dla Menedżerów” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Wykładowca ekonomii behawioralnej w University Donja Gorica w Czarnogórze. Współpracuje z Bucknell University oraz University of Idaho w USA. Mówca TEDx.

email: pzielonka(at)alk.edu.pl

ABSTRACT

Behaviour design jako narzędzie lidera XXI wieku

Pierwowzorem tej koncepcji jest Nudge (Impuls) Richarda Thalera i Cassa Sunsteina. Postulaty Behavior Design oparte są na naturalnych skłonnościach psychologicznych człowieka. Behavior Design to budowanie środowiska, w którym ludzie łatwiej osiągają swoje cele i podejmują lepsze decyzje bez wyraźnych zakazów, nakazów, kar i kosztów.