Dorota Matysek

Dorota Matysek

BIOS

Nieustannie się kształci, lubi nieszablonowe rozwiązania i niestandardowe połączenia języka angielskiego z matematyką, dźwiękiem, czy też ruchem, pracowała w kilku szkołach, była także opiekunem na wielu obozach dla dzieci i młodzieży. Uczy matematyki po angielsku. Pragmatyk interesujący się neurodydaktyką. Stworzyła innowacyjne narzędzie do nauki języków obcych – karty Speaking Helper. Otarła się o krawiectwo i projektowanie odzieży. W wolnej chwili uwielbia śpiewać, grać na skrzypcach i pianinie. Podróżuje. Pasjonuje się muzyką filmową oraz instrumentalną. Prowadzi szkolenia dla językowców. Ma doświadczenie w uczeniu dzieci, młodzieży jak i dorosłych.

ABSTRACT

Fiddle with English

Czy nauka na skrzypcach ma coś wspólnego z przyswajaniem języka obcego? Czy nauczyciel tak jak dyrygent powinien wszystko kontrolować? Jakie lekcje mogą płynąć dla trenerów języków obcych z nauki gry na instrumencie? Spojrzenie na nauczanie języków i gry na instrumencie z perspektywy ucznia jak i pełnego refleksji pedagoga. Intrygujące porównania obu tych czynności ukażą kilka pragmatycznych działań, które są niezwykle ważne w podnoszeniu jakości nauczania języków obcych. W skrócie: kilka refleksji o tym, że warto słuchać, umieć liczyć i grać w duetach oraz zespołach językowych, aby czerpać przyjemność i osiągnąć stopień lingwistycznego wirtuoza. Bo przecież o to chodzi, by nasi uczniowie stali się muzykami w  międzynarodowej orkiestrze.